Przejdź do głównej zawartości

Wycinka, czyli jak władza chce mi dokuczyć


Po przejrzeniu projektów uchwał na najbliższą sesję RM z niejakim zdziwieniem zauważyłam, że .. wycięto mnie z Rady Muzeum Obozów Jenieckich. Mówię „z niejakim zdziwieniem”, bo zdziwienie jest niewielkie. Obecna władza miasta i radni, którzy byli w poprzedniej kadencji w opozycji, „sprzątają” na potęgę. Lista nazwisk do usunięcia z przestrzeni publicznej miasta jest dość długa i powszechnie znana. „Wycinanie” zaczyna się od deklaracji burmistrza: Jakoś nie widzę dalszej możliwości współpracy z panią/ panem”. Kiedy to usłyszysz- pora szukać innej pracy.
Nawet trochę to rozumiem, ale tylko trochę, zapanowała bowiem modna w pewnych kręgach zasada: TKM (czyt.: Teraz Ku..a My!) Ludzie, którym obiecało się „conieco:”w kampanii wyborczej, czekają na stołki. Trzeba im je dać.
Gorzej, jeśli TKM posuwa się do granic absurdu!
Wiem, że jest parę osób w mieście niepocieszonych, że nie mogą mi NIC zrobić. Nie mogą mnie wyrzucić z pracy. Nie mogą mnie włóczyć po sądach. Nie mogą mnie oskarżyć o złamanie prawa. Ba! Nawet nie mogą mi zarzucić, że uczestniczyłam w „knowaniach” przeciwko byłej opozycji, a dzisiejszej władzy. Mogą za to naciskać na swoich podwładnych. I naciskają.
Aż tyle mogą. Zatem wykreślono mnie w projekcie uchwały ze składu Rady Muzeum. Ot tak, dla czystej satysfakcji, dla zemsty (?), dla zrobienia miejsca kolejnemu swojakowi ?
Moi szanowni antagoniści, zanim palniecie kolejne głupstwo, uprzejmie donoszę: W Radzie Muzeum byłam, (jako jedyna kobieta) od początku jej istnienia tj.: od ok. 2005 roku. Nie pojawiłam się tam po ostatnich wyborach. Byłam w niej, między innymi dlatego, że wspólnie wydajemy i piszemy „Zeszyty Żagańskie.”

Szukanie stołka dla swoich w Radzie Muzeum jest śmieszne, o tyle, że RM to nie jest rada nadzorcza, z której płyną dla członków jakiekolwiek profity! Tu się pracuje za darmo! Za free! W czynie społecznym! W wolontariacie! (niepotrzebne skreślić).W Radzie Muzeum nie ma diet, ni innych profitów, jest tylko czysta praca na rzecz miasta i na rzecz krzewienia historii i kultury Ziemi Żagańskiej.
Zeszyty Żagańskie” podobnie: Są pisane w czynie społecznym. Nikt z autorów nie dostaje złamanego grosza za to, że miesiącami zbiera i weryfikuje materiały. Ani za to, że pisząc, sprawdza każdy fakt, by był zgodny z prawdą historyczną. Przecież zdajemy sobie sprawę, że wielu uczniów, studentów, magistrantów i doktorantów, cytuje nas w swoich pracach dyplomowych.
Rolą Rady Miasta jest tylko zatwierdzenie poprzez uchwałę składu Rady Muzeum. Tyle! Ale wy znaleźliście okazję, żeby pozbawić mnie.. no właśnie, czego?? Pracy non profit na rzecz miasta? Angażowania się w działalność społeczną? Służenia miastu i jego mieszkańcom?? Czy zdajecie sobie sprawę ze śmieszności, małostkowości żałosności tego aktu zemsty?? Zwłaszcza, że kolejną uchwałą, przygotowaną na tę sesję, lekką ręką podnosicie sobie samym diety radnych, które za mojej kadencji nawet nie drgnęły. Jak to leciało w kampanii wyborczej: Chcemy służyć miastu?
Nie wiem, jak wy. Ja chcę i służę, bez względu na to, z czego mnie jeszcze każecie wykreślić.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Prezesie,tego ci ludzie nie wybaczą!

Znakomita większość Polaków, rozumiejąc powagę zagrożenia karnie poddaje się rygorom związanym z koronawirusem. Chociaż boleją nad tym, że w świąteczny czas nie zasiądą gromadnie przy rodzinym stole. Nie pójdą na tradycyjny wielkanocny spacer do źródła Dohny. Nie zobaczą kwitnących w parku przylaszczek. I nie pójdą na cmentarze odwiedzić groby swoich rodziców, dzieci, bliskich. Mówią sobie: Trudno. Prawo jest prawem. Wspierają się wzajemnie słowami: Przeczekajmy, jeszcze będzie normalnie, jeszcze będzie pięknie. A ty co? Ty, panie Kaczyński w świetle kamer urządzasz sobie spektakl pogardy do swoich rodaków. Pokazujesz, że masz nas wszystkich głęboko.. gdzieś! Ty jesteś ponad prawem ! Ty ostentacyjnie, gardząc uczuciami Polaków, ich bólem, ich potrzebami zasapakajasz swoją potrzebę wizytowania pomnika smoleńskiego. Idziesz tam w otoczeniu wiernych pretorian, ochroniarzy i dziennikarzy, a niech widzą obywatele, że mi wolno! Ty, panie prezesie idziesz na cmentarz oddać cze

Fałszerze z PIS-u, czyli podpisy „na zaś”

Na wieczornym posiedzeniu sejmu, na którym „klepnięto” ustawę o korespondencyjnych wyborach, poseł Budka bezskutecznie dopytywał, jak to możliwe, że pod projektem tejże ustawy są podpisy posłów PiS których fizycznie nie ma w Sejmie ?? Mało tego ich nie ma w Warszawie, bo głosują zdalnie ze swoich domów?? Mimo to pod projektem znalazło się 38 podpisów posłów PiS, m.in. byłego ministra środowiska Henryka Kowalczyka, obecnego w sejmie, który jak mówi podpisał się osobiście. Pytany o to , w jaki sposób PiS zebrało pozostałe podpisy, powiedział, że "część in blanco”. Bez cienia zażenowania, bez obawy o to, że może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej, poseł przyznaje, że PiS OSZUKUJE !!                                  Praktykę zbierania podpisów in blanco w PiS opisała w 2017 roku Wirtualna Polska. Posłowie PiS przyznali wówczas, że "są one potem wykorzystywane przy składaniu projektów ustaw". - Takie blankiety krążą na posiedzeniach klubu i wszyscy się

Nigdy nie powiem: Moher, który się sprzedał za 500+

Wielokrotnie powtarzam, że n ie mówię: Głupie mohery. Nie mówię: Sprzedali się za 500+ Nie mówię: Tylko głąby po podstawówce głosują na PiS. Na PiS zagłosowało wielu robotników, pracowników najemnych, rolników, mieszkańców malutkich miasteczek. Myślałam o tym, dlaczego tak właśnie zagłosowali?? Czy nie rozumieją, że PiS manipuluje? Łamie prawo, konstytucję i kręgosłupy? Czy nie wiedzą, że PiSowcy wypłacają sobie kolosalne nagrody? Zatrudniają „kolesi” w spółkach Skarbu Państwa? Czy nie wiedzą, że TVP kłamie? Czy nie wiedzą co to przyzwoitość, uczciwość, prawdomówność?? Ależ wiedzą! Doskonale odróżniają dobro od zła. Zatem czemu głosują i będą głosować na PiS ?? Trzeba wrócić do źródeł, żeby zrozumieć Wróćmy do czasu transformacji ustroju. Postsolidarnościowi bojownicy o wolną Polskę, wśród nich byli oczywiście dzisiejsi członkowie PiS, przejęli władzę i zachłysnęli się wolnością. Na kraj i obywateli patrzyli swoimi oczami inteligentów sponiewieranych przez system, Chc